Uit het leven van een Krok(ed)je: Ameland

dinsdag 31 mei 2005

Ameland

Zo, eerst maar eens even de tijd nemen om de belevenissen rondom "Ameland" hier op te schrijven. De foto's volgen later, de links zet ik er wel zo veel mogelijk meteen bij.

Vrijdag
Na het verzamelen van alle bagage vertrokken richting Friesland. De route liep via de afsluitdijk, waar we de eerste tussenstop van die ochtend hebben gedaan bij het monument op de afsluitdijk.

Als je er eens in de buurt bent moet je echt de tijd nemen om binnen in het restaurant te kijken. Daar hangt het vol met oude foto's van de aanleg van de afsluitdijk en hoe het er in vroeger jaren uitzag. Erg leuk om allemaal te zien en grappig om te constateren dat het gebouwtje toch echt ietsje ouder is als mijn schoonvader. Ook hij heeft een hele tijd alle oude foto's bewondert. Een ansicht uit 1939 staat op internet:


Toen doorgereden naar Dokkum voor de lunch in het waaggebouw van Dokkum. Leuke oude stad en zeker de moeite van het bezoeken waard. Alleen het mobieltje in je broekzak herinnert je eraan dat je in 2005 leeft. Alle gebouwen zien er prachtig gerestaureerd uit, er is duidelijk aandacht aan besteed. Van Dokkum via Holwerd de boot op naar Ameland. Op Ameland alles in één auto en op naar het hotel in Hollum. Daar aangekomen toch nog even moeten zoeken naar ons hotel dankzij een niet echt zichtbaar bord op het gebouw, maar met hulp van de GSM zijn we er toch gekomen! In de Amelander Kaap de ruime kamers betrokken en toen snel naar beneden voor mijn eerste biertje van die dag en een hapje eten.

Net na het eten belde Wilco: "Die boot van 21:30 vaart (nog) niet! O nee!!! Dat zou betekenen dat ze op het vasteland moeten overnachten! Gelukkg was er nog redding in de vorm van een door een behulpzame ober opgetrommelde powerboat Die Wilco, Diana, en Arian in 10 minuten over heeft gezet!


Zaterdag hebben we genoten van de wind, de zon en vermoeide kuiten. Kortom; we hebben gefietst! Ik moet eerlijk toegeveen dat de laatste keer dat ik zo'n afstand heb gefietst ook alweer een tijdje geleden is. Behalve wat pijn bij het zitten de volgende dag heb ik er niet veel aan over gehouden. Tijdens de fietstocht hebben we natuurlijk hier en daar aangelegd, bijvoorbeeld in Nes, bij de Jong. Daar hebben we ook een optreden meegemaakt van de Galgenlappers. De wie? De Galgenlappers! Het werd snel gezellig! Op de site, kun je een filmpje downloaden van hun optreden. Misschien moet ik mijn footage ook maar eens opsturen.

Toen weer terug (tegenwind!) naar het hotel. Aldaar aangekomen een beetje gedronken, uitgerust en gegeten. Natuurlijk moest het feestvarken wordn verrat. Met een vuurwerkijsje lukt dat aardig!

De zondag was alweer vertrekdag. Toen we allemaal ons ontbijt op hadden, zijn we naar een midgetgolfbaan geweest. Ik kan je zeggen, ik bak er niets van! Ik geloof dat iedereen mij verslagen heeft... Na deze teleurstelling richting boot en heerlijk op het panoramadek de overtocht gedaan. Het weekend hebben we afgsloten in restaurant Graaf Floris V in Muiden. Leuke tent, en toen ik er was kon ik me weer herinneren dat we er met Bull ook wel eens geweest zijn. Ik weet alleen niet of het misschien een ideetje van Martin is geweest?

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage