Uit het leven van een Krok(ed)je: Bericht uit Davos

woensdag 21 maart 2007

Bericht uit Davos

Nu even tijd voor een skiverslagje van de afgelopen twee dagen; en ik zou geen
Nederlander zijn als ik niet over het weer zou klagen. Ik hoef niet bang te zijn dat ik bruin terug kom van de besneeuwde hellingen dit keer. De afgelopen twee dagen heeft het flink gesneeuwd hier in Davos. Niet alleen in Davos, maar in het hele Alpengebied. Zo zag ik gisteren dat ze in Oostenrijk en Beieren ook zijn verrast door de sneeuw.
Maandag was onze eerste skidag. We zijn toen naar het Parsenn gebied gegaan. Hoewel het zicht de eerste uren niet geweldig was, klaarde het weer genoeg op om lekker te kunnen skiën. Ik heb toen deze foto's gemaakt. Roland heeft zich helemaal dapper door de dag geslagen. Gelukkig kon ik 'm wat aanwijzingen geven zodat-ie wat makkelijker de berg af kon komen.

We zijn uiteindelijk naar beneden gekomen via de skiroute naar Klosters, waar we Imelda en Roland hebben achtergelaten, op zoek naar vervoer richting Davos.
Jan-Frans, Jos en ik zijn toen nog naar boven gegaan en via een skiroute uitgekomen in Davos Laret, en konden gelukkig op een trein stappen die ons keurig in Davos-Platz afleverde. Het station was zo klein, dat je op een knop moets drukken om de trein daar te laten stoppen! Nog nooit gezien! In Davos kwamen we Jeroen tegen die met de hoteltaxi rondrijdt. Dat scheelde weer een stukje lopen naar het hotel. Het vijfsterren leven went zo snel...

Dinsdag (gisteren dus) zijn we met Sylvia wezen skiën in het gebied van Jakobshorn. Dit ligt aan de andere kant van het dorp, en is ook het gebeid wat we vanuit onze hotelkamers kunnen zien liggen. Eenmaal helemaal boven aangekomen was het zicht wel erg slecht, dus na de lunch zijn we iets lager gaan skiën en hebben we ook nog even de halfpipe verkend. Jan-Frans op z'n snowboard en de rest op de ski's. Grappig om te doen!
Zo'n relaxte dag leent zich wel om nog een paar foto's te maken; eerst een groepsfoto van de hele ploeg:

En nog ééntje van mij terwijl ik zojuist uit de halfpipe ben gekomen:

Vanmorgen ziet het er wederom erg mistig en koud (-12!) uit op de Weissfluhjoch in het Parsenngebied (we hebben een 24-uurs tv-kanaal met live beelden), dus of we vandaag echt heftige kilometers gaan maken weet ik nog niet. In ieder geval is het de bedoeling dat we gaan skiën in het gebied van Rinerhorn. Volgens Sylvia is dat ook een leuk gebiedje, en net groot genoeg om alle pistes aldaar minimaal één keer te skiën. Het zijn wel allemaal sleepliften, dus je blijft lekker warm volgens Jan-Frans. We gaan het zien.

Het verblijf hier is meer dan aangenaam. Het hotel beschikt naast de luxe kamers die van alle gemakken zijn voorzien ook over een uitgebreide welness ruimte met zwembad,
bubbelbad, zonnebank, sauna en Turks stoombad. Het is wel erg lekker om daar na een
dagje skiën te ontspannen in de sauna, of gewoon even lekker te liggen op een bed met uitzicht op de Jakobshorn. Gisteren hebben we gedineerd in het "sjieke restaurant". Het eten was er net als de andere dagen voortreffelijk. Eergisteren werden we door Sylvia getrakteerd op een echte Zwisterse kaasfondue. Lekker en niet eens zo heel zwaar. Iedereen die z'n broodje in de fondue liet vallen moest de groep trakteren op een liedje. Van "ik voel me zo verdomd alleen" kwamen we zodoende al snel op een meerstemmig Pius lied uit. Imelda weet de tekst nog steeds helemaal uit haar hoofd! Ik ben benieuwd wat we vanavond gaan doen.

Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage