Uit het leven van een Krok(ed)je: Druk weekend..

zondag 11 februari 2007

Druk weekend..

... achter de rug. Voor het weekend had ik 't al druk. Met werk natuurlijk, maar ook met motorrijden! Zoals je misschien weet gaat het behalen van het motorrijbewijs in mijn geval in 3 delen. Een theorie examen, en twee praktijk examens; voertuigbeheersing en verkeersdeelname. Als je op die allemaal een voldoende resultaat behaalt, heb je een stempeltje erbij op je rijbewijs!
Vrijdagochtend was het zover en mocht ik het eerste deel van het examen doen; voertuigbeheersing; iets dat we de afgelopen weken flink hebben geoefend.
Nou had het donderdag natuurlijk gesneeuwd, en in tegenstelling tot Zweden of Oostenrijk raken ze daar in Nederland behorlijk van in de war. Helaas bleek bij aankomst op het examenterrein dat het terrein te glad was. Bart (mijn instructeur) en een collega hebben toen met bezems het terrein schoongeveegd, en een kleine demonstatie gegeven. Toen werd gelukkig alsnog het groene licht gegeven en hebben we toch afgereden. Raar om op zo'n klein terreintje vooral de snelle oefeningen te doen, je kunt niet echt een aanloop nemen. Daarvoor moest je helemaal het terrein afrijden, omdraaien en in je aanloop het terrein op komen rijden.

Gelukkig ben ik geslaagd, dus kan ik me nu op de theorie gaan concentreren. Dat wordt dus boekenwurm spelen!

Gisteren dus de eerste les echt op de weg, en dat was meteen aanpoten. Nauurlijk hebben we zo'n oortje waardoor je de aanwijzingen van je instructeur kunt horen. Wat erg raar is als je hem ineens niet meer hoort en de andere leerling ineens linksaf gaat terwijl jij niets hebt gehoord! Twee ontvangers en van alle twee was de batterij leeg! Tja, dat schoot even niet op. Volgende keer beter.

Gisteravond met Hans naar Alkmaar geweest. We hebben AZ In het DSB stadion zien winnen van Willem II. We hebben het KOUD gehad, maar gelukkig was de koffie warm! En de winst van AZ was natuurlijk hartverwarmend.

En over koud gesproken; in Zweden is het kouder natuurlijk. Vanmorgen kreeg ik een mailtje van Henny en Diana, met een paar mooie foto's erbij. En dat wil ik dan ook wel eens met eigen ogen gaan bekijken!

- Foto's volgen -

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage