Uit het leven van een Krok(ed)je: De les

maandag 15 januari 2007

De les

Even tijd om op te schrijven hoe de les is gegaan.

Zaterdagochtend vroeg wakker geworden, hoewel dat meer kwam doordat we die #$)&*#@ wekker waren vergeten het zwijgen op te leggen...

Ik ben op tijd vertrokken naar Amsterdam en gelukkig was ik ook mooi op tijd bij de rijschool. Nadat de administratieve zaken waren geregeld was mijn nieuwe rijinstructeur Bart ook gearriveerd.
Deel 1 van de les betrof de zaken die uitgelegd moesten worden voorr het rijden. Denk maar eens aan de controles aan de motor (banden remmen ketting verlichting olie), maar ook wat te doen als we elkaar kwijt zouden raken, de houding op de motor, en meer van dat soort zaken. Daarna was het tijd om de weg op te gaan. We zijn gereden naar een stille straat in Sloterdijk om het remmen beter onder de knie te krijgen. Toch handig als je ook een beetje makkelijk tot stilstand kunt komen hè.

Het remmen ging goed, de eerste proef (je hebt meerdere remoefeningen die verschillen in remweg, steeds korter) ging gelukkig goed. Wat ook wel weer fijn was om de dingen die ik op een motordag had opgestoken nog te herinneren. Keren met een "slepende achterrem" ging goed, met een opgestoken duim van Bart als resultaat.
Na de remmerij zijn we weer teruggereden naar de rijschool. M'n twee uurtjes waren eerder voorbij dan ik dacht.
Hte was wel weer erge leuk om op de motor te zitten, en aan de andere kant was er ook wel weer een hoop te leren! En man, wat een hoop putdeksels zijn er in Amsterdam! Er zijn me al een hoop dingen opgevallen op straat waar je je als automobilist niet zo bewust van bent, maar die op de motor toch echt wel belangrijk zijn!

Volgende week weer/meer!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage