Uit het leven van een Krok(ed)je: Vijfsterrenlog

maandag 19 maart 2007

Vijfsterrenlog

Het is 19 maart, de 18e heb ik gehad. Ik heb lekker geslapen en hoewel het vroeg moet ik dit vast schrijven voor dat ik vanmiddag dit op de weblog ga zetten.
Gisteren vroeg opgestaan, (net voor 3 uur 's morgens) en na een douche (overbodig omdat het regende), een bakje thee, en een klein hapje was ik klaar om te vertrekken.
Een kus aan As, een een knuffel voor Cas, en hup de regen in. Nadat ik Jos en Imelda had ingeladen kon de trip beginnen. Dat was probleemloos, het werd onderweg gelukkig ook steeds droger, en de zon begon steeds meer te schijnen.
De 940 kilometer naar Davos hebben we uiteindelijk in een snaarstrakke 9 uur afgelegd, het laatste stuk in het zonnetje lekker met 't dak open.

Het vinden van het hotel was een koud kunstje, het is een markant gebouw en één van de grootste hotels hier in het dorp.

Sylvia was ook blij om ons te zien. De andere twee uit onze groep waren eerder vertrokken en bevonden zich al bovenop de berg. Wij hebben het bij het terras gehouden, er moest toch even bijgepraat worden!

De verhalen, de indrukken het was toch wel erg veel. Vandaar dan maar eens alles aan "lief weblog" toevertrouwen.
Allereerst het hotel; ik kom echt niet iedere dag in een vijfsterrenhotel, dus de kamer, hoewel het de sandaard kamer is, toch wel luxe. Groot balkon, minibar, fruit op de kamer en natuurlijk badjassen en slippers. Hierbij een foto van het uitzicht en de kamer:


Het was wel een verrassing toen ik vanavond terug kwam op de kamer. Het bed was opengeslagen en er lag een chocolaatje op mijn kussen! Naast dat chocolaatje ook een kaartje met de weersverwachting voor morgen, en een fotoboek over het World Economic Forum waarvoor de gasten elk jaar voor een groot gedeelte in dit hotel neestrijken. Grappig om je oud klasgenote met de groten der aarde op de foto te zien. Paul zal jaloers zijn als-ie de foto van Sylvia met Pelé ziet...
Straks gaan we skiën, inmiddels is de regen van gisteravond allang in sneeuw overgegaan, dus een vers laagje ligt er al. Ik ga m'n skibroek maar eens aantrekken...

Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage