Uit het leven van een Krok(ed)je: Terschelling Deel 1

zondag 1 juni 2008

Terschelling Deel 1

Zoals beloofd een update vanaf Terschelling. Het hotel is prima, de bedden zijn schoon, en het eten is prima.
Zoals meer plekken op de wereld weten wij alle drie al dat Terschelling een plek is om naar terug te gaan! Cassie heeft het hier oom reuze naar haar zin. Dat is niet zo vreemd, strand op 5 minuten lopen van het hotel is helemaal perfect!



Voor ons is het dat ook. Het is gewoon heerlijk om de hele dag lekker buiten te kunnen zijn. Een hoop dingen gedaan en gezien eerst maar eens een chronologisch verslag.



Vrijdag zijn we in alle vroegte vertrokken. Rond kwart voor negen waren we in Harlingen bij de Terminal van Doeksen voor het veer naar Terschelling. Aangekomen in het hotel hebben we onze bagage opgeruimd en iets gegeten. Korte wandeling over het "groene strand" en een drankje op het terras. 's Middags een powernap gedaan. Na het eten nog gezellig een potje Klaverjassen gespeeld (en verloren).



Gisterochtend zijn we eerst met een huifkartocht meegeweest. Daarna geluncht en nog even de honden op het groene strand laten rennen. 's Avonds zijn we naar het feest van Doeksen geweest op het strand bij West aan Zee. Daar was een optreden van Hessel geweest, ter gelegenheid van het honderdjarig bestaan van rederij Doeksen die de veerdienst van en naar Terschelling en Vlieland verzorgd.



Vanmorgen zijn we op de (huur)fiets gestapt voor een bezoek aan het wrakkenmuseum. Dit is een verzameling van vondsten afkomstig van gezonken schepen. Die spullen zijn allemaal op het strand van Terschelling aangespoeld!
In het wrakkenmuseum had ik een bijzondere ontmoeting; er liep een lange man langs die ik wel herkende. Ik heb hem aangesproken en ik had het goed gezien. Het is mijn oud collega Gert Jan! Bijna 18 jaar geleden werkten we samen bij hetzelfde bedrijf. Hij kwam in die tijd al veel op Terschelling, maar woont er nu al weer een flink aantal jaren permanent.



Ik heb afgesproken hem een e-mail te sturen. Dat ga ik zometeen dus meteen maar even doen. Leuk die ontmoetingen!

Vanmiddag zijn we naar Formerummer strand gegaan. We hebben daar gegeten en de honden even laten rennen voor zover mogelijk. Cassie had de bal ergens laten liggen, daar hebben we nooit meer iets van gezien...




Nu zit ik dit stukje te tikken op het terras voor het hotel... Mijn spa'tje is weer bijna op. Tijd om te stoppen.

Ik zal straks nog even wat foto's neerzetten. De camera ligt nu boven dus dat lukt nu even niet...

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage