Uit het leven van een Krok(ed)je: Vakantieblog deel 1

maandag 13 maart 2006

Vakantieblog deel 1

Reisdag 1
Inmiddels zit ik er al , dus kan nu het verslag volgen van de reis en de eerste dag in Madonna di Campiglio.
Reisdag 1 en 2 dus, omdat we besloten dat 't gekkenwerk was om in één keer te rijden. De eerste dag voerde van Baambrugge naar Irschbergen in Duitsland. In Beieren, onder München om precies te zijn.
Daar is een raststätte met motel en reeds door Petra, Frits en de hele bende al uitgetest. Dat moest dus onze bestemming worden! De eerste klap werd gegeven door Astrid. Na een kilometer of 400 probleemloos rijden hebben we gewisseld en mocht ik zelf "even" sturen. Ik begon met mooi weer, maar nog voor Ulm had ik mijn deel van de files wel gehad (vond ik zelf). Een vette aanrijding net voorbij München was echt de topper. Een Duitser had zijn VW Vento volledig afgeschreven door 'm onder een vrachtwagen te parkeren. Tja, daar kunnen ze niet tegen natuurlijk...
Het meest bijzondere dat ik onderweg heb gezien was toch wel de Ford GT. Op de linkerbaan, en met duidelijk gevoel voor show en een mooie uitlaatbrom bereden. Even
het raam opengezet om te genieten van het motorgeluid en om een paar foto's te maken.


Uiteindelijk waren we om half 7 in Irschbergen en hebben we daar heerlijk gegeten en geslapen.

Reisdag 2
Bij het wakker worden de gordijnen geopend en gezien dat het sneeuwt. Wat??? Sneeuw? Jawel!Maar er zou toch pas in de middag wat gaan vallen in Beieren? Vreemd. Toch maar fluks ontbeten en op weg gegaan want de sneeuwstorm werd niet minder. Dat weerhoudt sommige touringcarchauffeurs er niet van om met 110 door te scheuren, maar goed...
Gelukkig hield het het vlak voor de grens met Oostenrijk op met sneeuwen en scheen de zon tegen de tijd dat we Italië binnen reden.
De weg van de afrit van de snelweg naar Madonna di Campiglio is echt een heerlijk weggetje. Vooral de laatste 16 kilometer! Heerlijke bochten en de auto bracht ons moeiteloos boven. Wel is duidelijk dat de turbo bij 2200 toeren echt gaat werken. Je voelt dan een versnelling. In Madonna was het
hotel binnen twee minuten gevonden en hebben we de auto nadat we hem uitgepakt hadden, lekker in de garage gestald.


Inmiddels hebben we het dorp verkend

en de eerste maaltijd op Italiaanse bodem ook gehad. Nu lekker slapen in een bed met nog ouderwetse lakens en dekens!

O ja en Astrid heeft een muts gekocht!


Hopelijk werkt het wifi netwerk hier weer snel zodat ik dit ook kan posten, anders mag ik in ieder geval gebruik maken van een computer alhier die nog wel aan het netwerk hangt.

Ciao!!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage