Uit het leven van een Krok(ed)je: Ik ga weg...

woensdag 16 november 2005

Ik ga weg...

... bij mijn provider sinds jaren; Tiscali.

Helaas is het niet meer mogelijk om gewoon via KPN en Tiscali gebruik te maken. Maar de sneaky methoden om van mijn @tiscali.nl mailadres een @planet.nl adres te maken brengen het slechtste bij mij naar boven, om maar niet te zeggen braakneigingen.

Ik vind het feit dat Tiscali gebruikers, die nog steeds gebruik willen maken van een KPN verbinding niet langer welkom zijn bij Tiscali heel erg. Maar goed dat is zakelijk. Waar ik wel problemen mee heb is de manier waarop dit allemaal tot stand is gekomen.

1. Tiscali biedt mij een aansluiting aan op hun eigen netwerk. Vanwege het behouden van een vast IP adres en de goede ervaringen met KPN zie ik hiervan af.
2. Vervolgens vermeldt datzelfde Tiscali dat de abonnementskostebn voortaan worden geïnd door KPN, maar dat er verder niets verandert aan mail adressen, IP adressen, enzovoort. Alles bleef ook werken zoals het altijd heeft gedaan.
3. Vervolgens ontvang ik op 7 november een e-mail met de mededeling dat ik klant ben geworden van Planet Internet. Huh? Heb ik iets gemist? Heb ik iets getekend? Nou ja zeg! Dat is lekker. Niets getekend, geen toestemming verleend en toch kan ineens een compleet ander bedrijf met mij zaken gaan doen, dat is toch wel heel sterk!

Van bovengenoemde praktijken ben ik niet gediend. Gelukkig zijn er meer mensen zoals ik getuige dit draadje in het forum van Tros Radar.
Ik heb al afscheid genomen van KPN en Tiscali. Nu alles nog even in gang zetten en de vraag "waar naar toe?" beantwoorden.

Gisteren heb ik dus druk telefoonverkeer gevoerd. Als eerste met buurman Jos, die dezelfde aansluiting heeft als ik en die om ongeveer dezelfde redenen niet naar het Tiscali eigen netwerk is overgestapt.
Tijdens de rit naar huis heb ik nog even gebeld met Martin. Hij is al lang klant bij Demon en hij kon me nog op een aantal dingen wijzen. Demon heeft een aantal ZEER interessante aanbiedingen...

Er waren nog meer interssante providers beschikbaar, maar daarover vertel ik wel na de lunch...

Wordt dus vervolgd!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage