Uit het leven van een Krok(ed)je: Zweden-2

zondag 26 juni 2005

Zweden-2

Nu ik weer een aantal dagen terug ben merk ik bij mezelf dat ik het "Zweden gevoel", de algehele staat van relaxtheid kwijt begin te raken. Jammer. Maar ik ben niet minder onder de indruk van het land en zijn (of is het haar) schoonheid.
Mensen in mijn omgeving vinden me misschien ineens een grote Zweden promotor, maar dat is dan maar zo. Het is gewoon een geweldige ervaring!

Eerst moet ik natuurlijk vertellen wat we de rest van de vrijdag hebben gedaan; we hebben de site seeing van donderdag dunnetjes over gedaan. Dit keer stoven we niet het cruciale bordje Gustav Adolf voorbij, en kwamen we dus wél uit bij de uitkijktoren. Overigens moesten we daarvoor wel de auto's een flink stuk laten klimmmen, maar dat hebben ze goed doorstaan. Het uitzicht vanaf die toren is fantastisch, de toren zelf duidelijk al een paar jaartjes ouder... Gelukkig zijn we er niet doorheen gezakt! Na de uitkijk met een setje snel gekochte broodjes richting de waterval. Misschien niet zo'n grote maar wel erg leuk en een aangename plek om te verblijven. Daarna hebben we nog een traditioneel Midzomernachtfeest bezocht. Ook leuk, allen snappen wij natuurlijk nog niets van alle zweedse liedjes. Vergelijk het feest maar met onze koninginnedag.
's Avonds hebben we heerlijk gegeten bij de ouders van Diana. Nogmaals moet ik ze hier even een enorme veer ergens op of in steken voor hun gastvrijheid. Het is ons echt aan niets tekort gekomen! Bedankt!!

De terugreis ging overigens wederom in twee delen. Eerst naar Göteborg, waarbij we nog voor Karlstad bijna een reeën moeder en haar twee kalfjes op de motorkap hadden. En dat is niet alleen minder fijn voor de motorkap... Verder hadden we weinig problemen om de haven te vinden en ook het inschepen ging lekker snel. Deze overtocht waren ook hans en El aanwezig, en dat maakte het hele gebeuren nóg gezelliger. Jammer genoeg werden we de volgende dag weer meteen harde klap in de werkelijkheid terug gesmeten met een file van 20 kilometer in Duitsland. Welkom in centraal Europa.

Bijna thuis hoorden we netjes op tijd van de geboorte van een nieuw prinsesje. (Inmiddels weten we ook dat ze Alexia gaat heten.)

De zondag hebben we met mijn schoonouders en WiDi afgesloten in de de Happerij. Daarna Cassie opgehaald Morgen weer aan het werk, aan alle moois komt toch een eind.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage