Uit het leven van een Krok(ed)je: Zweden-1

vrijdag 24 juni 2005

Zweden-1

Dinsdag
De dag van het vertrek. Vandaag met een volgepakte auto naar Kiel afgereisd. Een voorspoedige rit, zonder files. Dat is ook wel eens prettig. Relatief gezien heb ik niet hard gereden, de auto voelde ook volgepakt aan, dus dan doe je wel kalm aan. In Kiel aangekomen de tank gevuld en de auto in de rij gezet voor het veer naar Göteborg. Omdat we pas vanaf 5 uur aan boord konden hebben we eerst maar eens in Kiel gekeken. Hoe toevallig was daar de Kieler Woche aan de gang. Gezellig, zelfs op een dinsdagmiddag! Overal tentjes, podia, en als je nog dorst had lag het echt aan jezelf! We hebben op het pleintje van Holsten Pilsner een biertje gedronken. En passant heb ik me niet kunnen beheersen en nog even aan de muziekkwis aldaar meegedaan. Ik heb een t-shirt gewonnen. Helaas past het me niet... Maar dan heb ik weer wat weg te geven. Om 5 uur de auto maar eens opgezocht en 'm op de boot gezet (de auto dus). Op het schip de hutten opgezocht, de spullen daar achtergelaten en de bar opgezocht. Wat gedronken, gegeten en een afzakkertje gehaald aan de bar. Heerlijk geslapen. Toen ik wakker werd was het alweer...

Woensdag
Na het ontbijt voeren we de haven van Göteborg in en een half uurtje later hadden we ook vaste bodem onder de wielen. De mensen die wel eens met het veer van Kiel naar Göteborg zijn gevaren weten dat je in de auto op en van het schip rijdt. Toen vng onze tocht door Zweden aan dik 300 km van Göteborg naar Hagfors.

De hele rit ging goed, mede dankzij de prima wegwijzers in Zweden. Bijna reden we de poort voorbij. Op Sjögrands Herrgård aangekomen was ik echt overdonderd door de schoonheid en de rust. Niet alleen de gebouwen, maar ook de tuin en de gehele omgeving. Wauw! Het is hier zó mooi! Ik kon me eerst niet voorstellen dat je hier naar toe verhuist, maar nu ik het hele complex zie kan ik het me ineens wel heel goed voorstellen. Ja, hier wil ik nog wel een keer naar toe. Diana's vader is duidelijk trots (terecht), dus we krijgen de grote rondleiding. Gedurende die grote rondleiding is die grijns niet van zijn gezicht verdwenen. Nogmaals, terecht. Het is heerlijk vertoeven hier. In het "Koude" Zweden hebben we nog tot half twaalf buiten gezeten!

Donderdag
De trouwdag! Ik ben de dag begonnen in mijn spijkerbroek en t-shirt. Zoals afgesproken gaan Marinus en ik eerst de geluidset opbouwen en vervolgens de camera's opstellen voor de videoreportage.
Functie 1 van vandaag: We draaien met 3 camera's. Twee staan op een vast punt opgesteld, op het bruidspaar en de ambtenaar gericht. Inge loopt rond met de laatste camera en draait de close-ups en andere actie. Daar moet in Nederland toch een leuk filmpje van te editen zijn!
M'n speech (functie 2) ging ook goed. Ik heb de speech niet exact van de tekst voorgelezen, maar het toch een beetje geïmproviseerd.
De muziek voor functie 3 had ik klaar gezet op mijn laptop, dus dat was een kwestie van "load playlist" en Play.
De ceremonie was mooi en echt WiDi. Gelukkig hebben ze alletwee "Yes i do" gezegd. Wat een opluchting! Na het trouwen taart gegeten onder de appelboom. Na de taart was inmiddels de schaduw over de trouwlocatie gevallen. De tijd om de spullen op te ruimen. Na dat klusje (inmiddels een uur verder) heb ik maar eens een douche genomen. Om 7 uur zouden we gaan eten in het Pension (Hedegards Pensionat) bij Ruud en Yvonne, twee van de vele Nederlanders die inmiddels in de provincie Värmland wonen. Zij komen oorspronkelijk uit de buurt van Rotterdam. Een hele omschakeling denk ik zo. Als je plannen hebt, check hun (website! Het eten, een koud en warm buffet was heerlijk. Alle complimenten.

Vrijdag
Rustig opgestaan vandaag, en na het ontbijt heb ik mijn laptop maar eens gepakt om dit stukje te schrijven. Vanmiddag gaan we een stukje rijden en ook echt wat zien. Ik ben benieuwd. Nu eens even kijken hoe ik dat op Internet ga krijgen...

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage