Uit het leven van een Krok(ed)je: 2005 Dag 3

maandag 3 januari 2005

2005 Dag 3

Werk I
Zometeen de auto in voor de 15 km naar Hilversum. Ik laat het vandaag maar een beetje over me heen komen. Meer nieuws vanavond. Dan ook reacties op de reacties van Martin, Frank, Arno en Wilbert.

Werk II
Nu ben ik thuis na een dag hard werken (viel wel mee). Vanmorgen vanwege de kerstvakantie was ik in minder dan 20 minuten over. Jammer dat het niet het hele jaar zo rustig is op de weg, het zou een hoop ellende schelen. Ik verwacht dat ik het stukje "onder normale omstandigheden" in een half uur wel kan rijden.

Toen ik er was om 9 uur was ik één van de eersten (ze beginnen daar laat). Mijn "baas" was er rond een uur of elf. Mijn taak voor vandaag was het transport en de installatie van een computerbased edit set op lokatie bij een klant. Gelukkig ging ik niet alleen; Leon een collega van Engelse afkomst ging mee. Leon is een ervaren techneut op het gebied van editing equipment, en een vrolijke gast.
Helaas konden we onze set vandaag niet installeren, de ruimte moest vanaf 15:30 weer worden gebruikt. Het overzetten van 330 gig (!) aan data van SCSI naar SCSI ging dus niet echt in een half uurtje lukken, dus moet dat later (lees vroeg in de ochtend) gebeuren. Gelukkig doen ze dat vast zelf. Woensdag er naar toe om de set te installeren. Als het kamertje leeg is en alle dat al op "onze" schijven staat moet dat in een uurtje gepiept zijn. Verder was er voor mij nog niet veel te doen, dus morgen moeten we maar eens wat eenvoudige klusjes zien te vinden.

Martin
Martin vroeg zich een paar dagen geleden iets af:

Comments:
Hoezo een verassing waar je niets over mag zeggen .....
Wie is er zwanger?

De verbouwing vordert gestaag ... Muurvarkens zijn het huis uit. De deuren worden, zwart, wit geschilderd en maandag wordt er met de vloer begonnen.

spreek je gauw.

martin


Welnu, er is niemand zwanger, tenminste niet voor zover ik weet. Nee, zwager Wilco en Diana hebben hun trouwen aangekondigd. Beter, ze gaan trouwen, in Zweden nog wel!
Dat wordt een leuk ritje. Aangezien het de bedoeling is dat ze rond de langste dag gaan trouwen (21 juni) is het in Zweden heel bijzonder met de midzomernachtzon. Ik kijk er naar uit. Een exacte trouwdatum is nog niet bekend.
Onnodig om te vermelden dat we voor Wilco nog wat leuks in petto hebben voordat getrouwd is! ;-)

Frank
Frank schreef me een mailtje naar aanleiding van een aantal zaken die hij op mijn weblog heeft gelezen;

Hoi Eddie,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan. Hopelijk wordt 2005 jou jaar.

Ik heb effe op de site gekeken wat het inhield http://www.ubf.nl/

Je was vergeten de link te plaatsen, maar wie zoekt zal vinden.

Maar echt duidelijk is het voor een leek niet. Ik ben daarom ook benieuwd wat je precies gaat doen

De enige voorstelling die ik nu kan maken is net zoiets als Packard Bell field engineer.

Het lijkt me wel ingewikkelder dan het klinkt. Maar ja jij bent een intelligente jongen, daar kom jij wel uit.

Krijg je ook zeker weer een bil van de zaak (bil is zweeds en noors voor auto) In het papiamento is het outo.

In oostenrijk heb je ook veel zondagskiers. Volgens mij zijn zondag sneeborders nog veel gevaarlijker. Ik kan het weten, ik was er 1 van. Gelukkig alleen zelf ijshappen en geen andere getorpedeerd. Daarom ga ik niet meer op wintersport.

Wanneer ga je een eigen radio programma beginnen. Elke week of dag. Helaas kan het niet bij radio nationaal, maar wat dacht je van een lokale zender? Ik heb de foto's gezien op je weblog en het ziet er vertrouwd uit.

Even Arno, ik hoop dat hij zijn oom gauw vindt. Hij heeft al genoeg ellende mee gemaakt. Gaat het alweer goed met hem? Wij zien hem eigenlijk nooit.

Prettige jaarwisseling en alvast een gelukkig nieuwjaar


Wel Frank, eerst bedankt voor alle felicitaties. Inmiddels staat de link naar UBF bij de links. Op het moment geen Bil van de zaak (heb ik in ieder geval vast een woordje Zweeds geleerd). Wie weet komt dat ooit nog.
Inderdaad heb je in Oostenrijk veel zondagsskiërs, maar de meesten stoppen daar niet door zich tegen jou aan te laten vallen. Die hebben wel wat les gehad.
Dan over de radio; in het verleden (sprak de oude man) heb ik (eerst alleen, later samen met Judith) een radioprogramma gehad op zaterdagmiddag van 2 tot 4. Daarvoor ben ik ook nog actief geweest op vrijdagavond. Al met al heb ik volgens mij zo'n 5 jaar bij de radio gezeten. Op één of andere manier was het wel weer vertrouwd om in de studio te zijn. Wie weet ga ik wel eens wat meer invallen of zo. Een regelmatige show is wel weer een hele verplichting hoewel het tegenwoordig makkelijker is. dankzij de PC kunnen we nu voicetracks maken en de hele uitzending door de computer laten doen. Gelukkig draait dat onder windows dus dat deel van de bediening is geen probleem.... Het station waar we dat deden is een lokale omroep, en wel de lokale omroep van Abcoude en omstreken, ROSA FM. Hier is hun site.

En dan Arno; natuurlijk heb je niet veel van hem gehoord, maar dat komt omdat hij het druk genoeg heeft gehad met zichzelf. Maar stuur hem een kaartje of bloemetje. Het adres heb ik wel voor je, dus stuur gerust een maitje daarvoor. Volg anders de weblog van Arno maar. Sinds kort gestart en hij heeft voldoende te loggen!

Wilbert en Arno
Goed, ik heb begrepen dat deze foto van de auto van Arno al wat ouder is, en dat de auto in kwestie op dit moment eigenlijk wat viezer is dan op de foto. Nou ja als-ie inspiratie heeft zal Arno wel weer naar de wasstraat gaan? Ik heb ook nog ergens digitale foto's van die auto, gemaakt onder het Bull gebouw. Zal ik ook eens aan Arno mailen. ;-)

Algemeen
Uit de reakties blijkt dat mijn log goed gelezen wordt. Daarom staat het reactie gedeelte ook open voor niet Blogger leden. Maak er gerust gebruik van!
Hè hè ik heb lamme vingers onderhand. Is er nog wat op TV vanavond??

-Edit-
Ja dus, ik heb de film Donnie Darko gemist. Iemand een VHS of DVD te leen?

1 reacties:

Op 04 januari, 2005 10:00 , Anonymous Anoniem zei...

Hi Venz!,

Goedendag deze dag, het wordt er volgens mij 1 waar ik lekker wat ga zitten frutselen in een oude XBOX van me. Van die heb ik ooit de eeprom gesloopt. De originele dan, want ik heb er een chip naast gezet, maar die wil het apparaat maar 1x laten starten en haalt wat tijdinstellingen van de M$ (hidden part van Microbilly waar de tijdservice in draait) en daarna is het weer einde oefening. Ik moet dus een eeprom op een dvd fikken en dan proberen het origineel van Microsoft terug te zetten.

Maar goed, genoeg gelul, wat veel belangrijker is, is dat de links van zoldernet van Martin het niet (meer) doen. Jammer wat ik ben toch wel benieuwd hoe de verbouwing van Martin er nu eigenlijk uit ziet.

Overigens best leuk dat bloggen en webloggen. Ik kan mijn ei best aardig kwijt zo. Jammer dat ik er nu pas aan denk dat ik al die tijd te Bull ook simpelweg mijn log bij had kunnen houden.

Het gaat overigens weer vrij goed met mij. De burnout van Wilbert begin ik steeds beter te begrijpen en weet er sinds gisteren ook wat beter mee overweg te kunnen dankzij wat wijze raad van Pieter Piers van Brush HMA en een antwoord van Wilbert op mijn schrijven aan hem.

Ik voel me een stuk geruster nu en heb zelfs zomaar even 7, ja ZEVEN uur geslapen!!! helemaal top! Kan de wereld aan, maar ja ja, ik weet het, niet gelijk de wereld willen veroveren, maar het voelt wel zo. De grote terugval zal me in elk geval niet meer overkomen!

Ik weet nu zo'n beetje waar de grenzen zijn en overschreidt deze nog zelden.

Ik ben overigens te vinden in kamer 365 te Bull op maandag en donderdag tussen 10:00 en 14:00. Binnenkort gewoon de hele dag.

Groetsels,

Arno

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage