Uit het leven van een Krok(ed)je: 26 december

zondag 26 december 2004

26 december

Een hoop te vertellen vanochtend. Waar moet ik beginnnen? Laat ik maar eens met een chronologische opsomming komen van mijn activiteiten, gedachten en momenten van de afgelopen anderhalve dag.

Begin ik met een staartje van vrijdag. Kerstavond, en wat mij betreft het meest beladen moment van de kerst. Van de twee kerstmissen die ik in Oostenrijk heb gevierd weet ik dat men daar de kerstavond het belangrijkst vindt. Vreemde blikken waren dus ons deel toen we vrolijk onze kado's op de avond van eerste kerstdag gingen uitpakken. Maar goed, wij hielden vast aan onze eigen traditie! Maar ik dwaal af geloof ik...
Kerstavond is sinds de geboorte van Daan ook wel anders geworden, alijd even bij Jan en Inge langs of bij verblijf in het buitenland een telefoontje. Daar hebben we dit jaar dus tot een uurtje of 7, half 8 gezeten en lekkere erwtensoep meegegeten. Ik heb nog wat foto's van Daan z'n kado en die zal ik later on line zetten.
Na de verjaardag hup, in de Peu om naar Kockengen af te reizen teneinde samen met schoonouders naar de nachtmis te gaan in het kleine kerkje van Kockengen. Wat een lief kerkje! Eigenlijk meer een grote huiskamer. Fantastisch!. Aldaar brandde Astrid een kaarsje. Ik vind het wel een goed idee, maar wil geen naäper zijn dus brand ik er één in mijn gedachten en kan wel een paar mensen opnoemen die wat steun kunnen gebruiken. Na de kerk een Spa'tje en dan naar huis.

Eerste kerstdag was dit jaar echt zo'n rommeldag. Eerst de opname apparatuur klaargezet en daarna mijn deel van het toetje van vandaag gemaakt; een stapeltje heerlijke flensjes.


Astrid maakt later de vulling.


Stilletjes hoop ik dat er nog ééntje overblijft voor morgen. Later zal blijken dat dat ijdele hoop was.

Tijden het bakken van de laatste pannenkoek mijn schoenen aangedaan en in de auto gestapt om naar de studio van Rosa FM te gaan. Judith en ik hebben twee uur zendtijd gekregen om een Tweetijd reünie te doen. Vanwege alle nieuwe apparatuur in de studio hadden we wat opstartproblemen maar gaandeweg loopt het steeds vlotter!



Het is een leuke uitzending geworden en ik zal de uren straks on-line zetten in MP3 formaat voor de fans... Na de uitzending nog een telefonisch complimentje opgelopen van Stefan. Misschien moeten we dit maar vaker doen...



Het kerstdiner was heerlijk, en het toetje werd ook goed ontvangen.

Alleen Michelle vond de vulling niks dus die heeft de laatste pannenkoek opgegeten met suiker. :'-(
Na het kerstdiner was er nog een verrassing, maar daar mag ik nog niets over zeggen. Een Whiskey'tje en toen maar eens naar huis gewandeld. Heerlijk geslapen en ontbeten en nu achter de PC om alles maar eens op te schrijven voordat ik weer vergeet wat ik allemaal wilde opschrijven.

Wat staat er voor vandaag op het schema? Ik ga zometeen eerst naar Wilco, de foto's van de camera halen en bij de log erbij zetten. Ik moet Wilbert toch even het origineel van Mad World sturen, dus de CD van Tears for Fears maar opgezocht. Om 1 uur gaan we saampjes met buurvrouw Loes een uurtje skiën in Spaarnwoude. Eten doen we vanavond bij Petra en Frits. Wordt gezellig.

1 reacties:

Op 29 december, 2004 13:19 , Blogger m@rtin zei...

Hoezo een verassing waar je niets over mag zeggen .....
Wie is er zwanger?

De verbouwing vordert gestaag ... Muurvarkens zijn het huis uit. De deuren worden, zwart, wit geschilderd en maandag wordt er met de vloer begonnen.

spreek je gauw.

martin

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage