Uit het leven van een Krok(ed)je: Aardbeving/Zeebeving

donderdag 30 december 2004

Aardbeving/Zeebeving

Het nieuws en de beelden van gevolgen van de zeebeving in Aziƫ laten mij ook niet onberoerd. Logisch. Zelf zondergeurtelevisie zijn de beelden op zich al indringend genoeg.
Noem het de kracht van televisie.
Dit zet je wel aan het denken. Gisteren bleek dat ik niet de enige ben die er over nadenkt. De grote filosoof Hans kwam met de volgende uitspraak; "Ik zei al tegen El. We lopen wel te knetteren (vloeken, tieren, ES) over het weer en dat het koud is. Maar dan ga je naar binnen, je neemt een kop koffie en ploft op de bank en met 5 minuten ben je weer warm."

Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen.

Wat me ook opviel; na de rampen in het algemeen wordt er nog wel eens een mix gemaakt met nieuwsfragmenten en een bepaalde popplaat eronder. Dit keer werd Fragile van Sting gebruikt omlijst met stukjes uit vele verschillende nieuwsuitzendingen. Ik zal eens kijken of ik dat nummer ergens kan vinden.

Fragile van Sting. Het zal me nu ook weer bijblijven. Ik leg hem naast de herinnering aan (toen nog) Radio 1 op de middengolf, toen dit nummer net na middernacht, het begin van 12 september 2001 werd gedraaid.

Vandaar de banner naar de site van de samenwerkende hulporganisaties die ik hier neer heb gezet.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage