Uit het leven van een Krok(ed)je: Luisterend naar de radio

dinsdag 29 maart 2011

Luisterend naar de radio

Vorige week nog, gedwongen met de auto omdat de motor nog in Amsterdam was ter reparatie. Goed, het was heerlijk weer, lekker schuifdak open, muziekje aan. Even op alle voorkeuzetoetsen van de radio gedrukt om pak 'm beet kwart over vijf 's middags. Radio 2: Telefoongesprek, zap! Radio 3: telefoongesprek, zap! Veronica: Gesproken item de limericks, zap! Q-Music: Telefoongesprek, zap! Radio 538: Ook gesproken woord! Grrr! Zap! 100%NL: Ja, muziek. Nou ja, is er nog iets beters? Decibel: Ook weer een of andere hotemetoot aan de telefoon! Toen maar heel verkeersonveilig een CD opgezocht.

Deze week als je naar Radio 2 luistert krijg je het beste van 5 decennia popmuziek. Leuk. Gisteren de jaren '60 (the sixties) vandaag de jaren 70 enzovoort. Leuk! Er wordt van en lijst gedraaid, je hoort een bepaalde plaat meer een keer in die week (kan gelukkig ook niet anders) en de hele lijst staat op internet. Maar nu komt het: al die gesprekjes, actualiteitjes en verder gereutel zijn er helemaal uitgehaald. Als er al gesproken wordt, dan gaat het over de muziek.

Zo zou het de hele week moeten zijn op een muziekstation. Je zit er toch om muziek te draaien? Begrip me niet verkeerd, een onderhoudende presentatie is niet erg, het hoeft geen tweede Sky Radio te worden. Op een of andere manier kan ik daar ook niet tegen. Gewoon een lekker moppie muziek en niet dat gezeik aan je hoofd is toch ook fijn als je naar huis rijdt?
Ik vraag me af welke radiobaas als eerste reageert.

Ongetwijfeld zijn er meer mensen die er zo over denken. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben?

Voorlopig ben ik blij dat ik weer op de motor zit en m'n eigen muziek maak.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage