Uit het leven van een Krok(ed)je: Marco

woensdag 6 mei 2009

Marco

Tja, het zat er in natuurlijk; Marco van Basten heeft zelf besloten te vertrekken bij Ajax.

Wat mij betreft had het voor Ajax beter geweest als er een trainer was die het langer dan één seizoen volhoudt in de Arena. Nu is het wéér van voren af aan beginnen, en volgens mij is dat ook niet goed.
Begrijp me goed, ik ben een Ajacied, en zie niets liever dan die derde ster op het shirt. Als je realistisch bent, zal Ajax toch een supercoach moeten aantrekken om binnen één seizoen kampioen te worden. Niet realistisch lijkt me. Nee, beter is het om nu eens écht rust in te bouwen, en je met z'n allen voornemen om het komende seizoen te bouwen, ook de supporters. Je steunt je club in goede én slechte tijden.
Kortom; beste directie en bestuur van Ajax; stel een sterke persoonlijkheid aan als coach en leg de lat het eerste seizoen niet te hoog. Verlang van de spelers de maximale inzet.

Met Marco van Basten heb ik mijn laatste maanden bij Ajax te maken gehad. Een aardige en hartelijke gozer (ja hé, we zijn allebei 44). Je vraagt je dan af: is hij misschien te aardig om trainer van Ajax te zijn? Ik weet het niet. Ik wens hem in ieder geval succes bij wat hij verder gaat doen!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage