Uit het leven van een Krok(ed)je: 4 mei

maandag 4 mei 2009

4 mei

Ik zal dadelijk eens kijken bij de berichten die ik in voorgaande jaren op 4 mei heb geschreven. Ik ben altijd onder de indruk van de 4 mei herdenking hier in Baambrugge.
Met zijn allen bij het monument,

the last post en het Wilhelmus. Het hoort erbij en het is goed om zeker naar wat er vorige week gebeurt is, eenmaal per jaar te herdenken. Mijn ouders en groootouders hebben de oorlog in meer of mindere mate bewust meegemaakt, dus bij ons was de twee minuten stilte vanzelfsprekend, en zo hoort het ook. Het is goed om te zien dat die gedachte op 4 mei ook aan de jongere generatie wordt doorgegeven (zo sprak de oude man).
Morgen is het 5 mei en dan gaan we vieren!

O ja: een linkje: Klik!

Nog even een toevoeging: bij ons in Baambrugge snap ik alleen niet dat voor de duur van de herdenking (zeg maar tussen 19:15 en 20:15) de rijksstraatweg waar de herdenkingsstoet langs loopt, niet is afgesloten. Ik ging er nu op letten en ja wel, daar was-ie weer: de Connexxion bus! Dat staat knullig en kan volgens mij slimmer. Maar ja, als iemand van de gemeente belt leg ik het hem of haar graag uit. Zo, de mierenneuk modus kan nu weer uit.

2 reacties:

Op 06 mei, 2009 10:48 , Anonymous Debby zei...

Mijn ouders hebben de oorlog niet meegemaakt, maar ik moet zeggen dat het hebben van kinderen zorgt dat je met een nieuwe blik naar dit soort evenementen en tradities gaat kijken. Het beeld dat vrijheid moet worden onderhouden is iets dat ook de volgende generatie moet weten en vooral doen.

 
Op 06 mei, 2009 22:00 , Blogger Edjekroketje zei...

Klopt helemaal wat je zegt. Goed om te lezen dat je het aan je kinderen doorgeeft!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage