Uit het leven van een Krok(ed)je: Ubuntu en ouderwetsch handwerk

zondag 22 februari 2009

Ubuntu en ouderwetsch handwerk

Kroketje en Ubuntu?
Door collega Sebastiaan ben ik enthousiast gemaakt voor Ubuntu, een van de gratis te verkrijgen Linux distributies. Het installeren is een fluitje van een cent. Het enige dat me veel hoofdbrekens heeft gekost was het werkend krijgen van draadloos netwerk in coimbinatie met mijn veelgeprezen Linksys WRT-54G Router.Nog een van de eerste series (versie 2) en natuurlijk nooit de firmware vervangen voor een nieuwere versie. waarom zou ik ook? Het werkte met Windows 200, XP, en Vista. Lekker afblijven dus. Ik was binnen Ubuntu aan het zoeken naar een oplossing, totdat ik deze week bij Diederik bij toeval draadloos connectie maakte. Daar kreeg ik in één keer verbinding. Ik heb nu dus een andere linksys aangsloten uit dezelfde serie maar dan met de nieuwste firmware. OK, WPA2 doet het niet, maar WPA gewoon nu wel, deze post is het bewijs.

Vista voor de foto's
Ik heb met mijn Windows Vista machine even wat foto's van mijn telefoon gehaald om hier neer te zetten.
Gisteren namelijk zijn we (de vrijwilligers van de Oranjevereniging Baambrugge) druk geweest met het bouwen en repareren van de diverse spellen die we op koninginnedag gebruiken. Ik ga nog niet teveel verklappen, anders is de lol er meteen vanaf. Ik kan wel vertellen dat het weer leuk wordt.
Hier zijn alvast een paar foto's:
Nu zie je nog niet wat het wordt....

Rik Powerrr!

Herman in zijn element

Elektra aanleggen

Testen, testen en nog eens testen

Margret test ons nieuwe spel

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage