Uit het leven van een Krok(ed)je: Uit de sneeuw

zondag 21 december 2008

Uit de sneeuw

Inmiddels is het zondagochtend vroeg, hebben we al een paar heerlijke dagen achter de rug, dus het is tijd voor een update en wat winterse foto's.
De reis hierheen is goed verlopen. Goed, ik heb dan wel de afrit naar Stuttgart gemist, maar dat konden we 2 kilometer verderop weer goed maken.
Onderweg hebben we goed weer gehad, op het laatste stuk na, toen we naar boven reden. De weg veranderde langzaam van kleur. Eerts was het zwart met witte bermen, later hadden we nog een mooi zwart spoor, en na de tunnel was de weg eigenlijk compleet wit. Gelukkig geen grote problemen met de grip gekend, en de sneeuwkettingen liggen nog ongebruikt in de kofferbak!

Eenmaal binnen werden we meteen onthaald in 5 sterren stijl! De bagage werd voor ons uit de auto gehaald en de kamer is echt prachtig!

Na het uitpakken kwamen we tijdens een wandeling terecht op de kerstmarkt van Davos, heel leuk, alles bedekt met een laag sneeuw. Glühwein, alles was er!

Terug in het hotel hebben we nog een foto gemaakt, en zijn toen lekker de wellness ingegaan.

's avonds hebben we heerlijk gegeten en nog een uurtje dvd gekeken.

Gisteren hebben we voor het eerst geskied in het gebied van Rinerhorn. Dit is een klein skigebied iets buiten de stad. We zijn er met de bus naar toe gegaan, een ritje van ongeveer een kwartier. Uiteraard hebben we eerst heerlijk ontbeten met uitzicht op de nog steeds vallende sneeuw.
In het skigebied was het heerlijk rustig. Tijdens onze eerste hobbelige meters van seizoen 2008-2009 hebben we rustig aan gedaan.

Gisteravond werden we door Sylvia opgehaald om bij haar thuis te kaasfonduen. Het was erg gezellig. We hebben ons typisch nederlandse cadeau aangeboden, een pakketje typisch Nederlandse levensmiddelen. Denk pindakaas, hagelslag, drop, pannekoekenmix, en meer. Erg leuk.

En op dit moment ziet het er in Davos zo uit.