Uit het leven van een Krok(ed)je: Heb ik wat te melden?

zaterdag 4 augustus 2007

Heb ik wat te melden?

Klacht na klacht kreeg ik de afgelopen weken over het ontbreken van updates op mijn weblog. Nou had ik ook niet zoveel te melden, dus dan ben je gauw klaar. Maar goed, het tij is gekeerd en ik heb weer schrijfkriebels. Krabben helpt niet, dus lees maar gewoon verder:

Squashracket
In mijn laatste post vermeldde ik dat ik een nieuw squashracket heb gekocht, een echte Wilson! Die heb ik gevonden via Marktplaats en bevond zich in Amsterdam. Een afspraak gemaakt met de verkoper en het ding opgehaald. Meteen 's avonds heb ik ermee gespeeld, en ik moet zeggen, dit ding beviel beter dan een racket van de Decathlon. Een goeie koop dus!

De motor
Mét m'n motor gaat het goed. De laatste weken heb ik er veel gebruik van gemaakt voor woon-werk verkeer, naast m'n fiets en heel af en toe de auto is de motor toch wel ideaal. Wel is het af en toe noodzakelijk om onderhoud te plegen. Vanmorgen ben ik even met Wilco mee geweest naar Floor Verbrugge om zijn motor op te halen. Omdat mijn achterband toch niet zo heel geweldig is, heb ik meteen maar een afspraak gemaakt om een nieuwe te laten monteren. Dat gaat dinsdag gebeuren. Voordat ik 'm echter aan de zorgen van Floor toevertrouw gaan we morgen met Hans en El een stukje rijden.

Toertochtjes

Zoals gezegd gaan we met Hans en El een toertochtje maken. Hans duwde me afgelopen woensdag een pakje papier in de hand met de tekst "Hier heb je een paar routes. Zoek maar een leuke uit". Zo gezegd, zo gedaan. Omdat we nog niet zo heel vaak met z'n tweeën hebben gereden heb ik maar een route "in de buurt" gekozen. Morgen richting de Veluwe zoals de plannen nu zijn.

Proefrit
Omdat we morgen met Hans en El eropuit gaan, hebben we gisteren (vrijdag) even een duo proefritje gemaakt. Via het Gein, Driemond, Diemen, en de Schellingwoudebrug zijn we naar Durgerdam gereden. Toen door naar Marken, maar daar konden we niet echt een leuk terras vinden. Daarom zijn we naar Volendam gereden en hebben daar een bakkie koffie genomen. Na de koffie zijn we weer naar huis gereden. Alles ging goed alleen heb ik onderweg langs het water wel heel veel muggen op m'n helm opgelopen!

Schilder- en schoonmaakdag
Astrid heeft vandaag de kwast ter hand genomen en de drie buitendeuren en deurposten geschuurd. Vandaag zijn de deuren al in de verf gezet. Binnenkort volgen de deurposten en gaan we door met ons tweede schilderproject. Gelukkig helpt Arian daarbij, en draagt Wilco een steiger bij. Daarover later meer.
Ik heb me beziggehouden met het wassen van de motor, de Peugeot en als toefje slagroom, mijn eigen auto. Je typt het sneller dan dat je het doet, dat is zeker. Vooral het wassen van de motor kostte nogal wat tijd, maar de gedaanteverwisseling van het achterwiel was het werk wel waard. Morgen kan ik me dus vertonen met een knappe motor.
Overigens was het wassen van mijn auto niet zo'n enorm werk. Die heb ik vorige week helemaal gepoetst. Maar toen ik een paar uur later klaar was, zag-ie er weer prachtig uit!

Zo, dat was het wel weer even voor nu. Hopelijk vergeten we niet om de camera mee te nemen om nog even wat platsjes te schieten onderweg.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage