Uit het leven van een Krok(ed)je: Zo moet het dus niet!

woensdag 12 juli 2006

Zo moet het dus niet!

Zo komt KPN aan klanten

Zo'n 2 maanden geleden informeerde ik telefonisch bij KPN naar een mogelijkheid om mijn ISDN & ADSL combinatie te vervangen voor iets anders. Er werd mij Internetplusbellen aangeboden.

Hoewel dit interessant klonk wilde ik eerst nog even nadenken en niet direct aanmelden. Tot mijn verbazing kreeg ik na 2 dagen wel een bevestigings e-mail van mijn (KPN) provider Planet: "Gefeliciteerd met uw aanmelding bij Internet Plusbellen". Dat was niet de bedoeling dus heb ik direct gebeld met Planet, en het verhaal uitgelegd. Ik moest later terugbellen, want het "systeem lag eruit". Niet boos geworden, maar dezelfde middag teruggebeld. Het systeem deed het klaarblijkelijk weer, en men zou alles voor mij in orde maken.

Vol goede moed negeerde ik de brief van Planet die me twee dagen later wederom feliciteerde met mijn aanmelding. Immers, die brief kon toch niet meer tegengehouden worden? Ook het doe-het-zelf pakket dat me bereikte heb ik geweigerd. Ik heb dus gebeld om alles direct te annuleren en niets electronisch geactiveerd.

Daarop heb ik toch een brief naar Planet gestuurd en daarin de hele gang van zaken
uitgelegd, compleet met tijden en personen die ik gesproken heb. Uiteraard heb ik in die brief nogmaals expliciet gemeld dat ik geen internetplusbellen heb besteld, nergens een handtekening heb gezet, en zeker niet telefonisch toestemming heb verleend om mij aan te melden.

Inmiddels zijn we drie weken verder en nog geen reactie van Planet. Gisteren kwam de KPN telefoonrekening. Daarop was internetplusbellen vermeldt. De KPN gebeld. De aardige mevrouw die ik daar aan de lijn had heeft me geduldig te woord gestaan en getracht de zaken direct recht te zettten, samen met Planet. Dat is niet gelukt, en zij heeft nu een klacht in het systeem gezet. Dat zou moeten helpen. Ik hoop het, maar heb er eerlijk gezegd geen vertrouwen meer in en vraag me af hoe ik dan wel tot deze organisatie kan doordringen. Als het me telefonisch en schriftelijk niet lukt, hoe dan wel? Misschien door een hoop herrie te maken en deze kwalijke praktijken aan de kaak te stellen.
Het kan toch niet dat een verkoper met een grote drang tot scoren mij iets in de maag splitst? Nee hoor ik je denken. Maar het gebeurt wél in Nederland.

*Zucht* Ik word hier behoorlijk moe van.

Wordt (hopelijk niet al te lang) vervolgd.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage