Uit het leven van een Krok(ed)je: Vanuit Zweden - 4-

woensdag 5 juli 2006

Vanuit Zweden - 4-

activiteitendag
Gisteren was het activiteitendag. Ik had enigzins voorbarig geroepen dat ook het aanleggen van een satellietsetje een fluitje van een cent is voor mij (ik en m'n grote mond ook altijd). Daarop merket Jacob Jan (JJ vanaf nu) monter op dat hij nog een schotel "had liggen" inclusief een ontvanger. Ik zei dat in ieder geval dan Free to air kanalen mogelijk moeten zijn, dus BVN TV en diverse radiokanalen lagen binnen ons bereik. Dus gisteren om 10 uur kwam JJ met (inderdaad) een kruiwagen vol spullen om de schotel te bevestigen. Die zat er fluks op en ook het richten van de schotel leek goed te gaan. Nu werkt de ontvanger echter nog steeds niet. Ik heb in ieder geval geen beeld!. Dat houdt in dat er een aantal dingen mis kan zijn:
1: De ontvanger is niet goed ingesteld.
2: De schotel zelf is niet goed gericht
3: De kop die er in zit is niet geschikt voor de Astra satelliet en de ontvanger.

Kortom, er moet nog wat getest worden zo hier en daar....

De activiteiten lagen even stil omdat ik de pincode van de ontvanger niet wist. Inmiddels weet ik dat een Pace DSR-600 ontvanger "9949" als installatie pincode heeft. Met dank aan Bombeeck, die gelukkig de handleiding op hun site hadden staan. Hulde! Nu wil ik de ontvanger eerst eens testen op de schotel van JJ. Doet-ie het daar wel, dan zien we wel weer verder.

Overigens is er wél een actiefoto van mij, dus ik ben sportief en zet 'm hier neer:

Hier zie je me nog klooien met 't kompas, dat veel te high-tech was voor mij

Na de uitleg van Jacob Jan ga ik het maar eens proberen

Voetbal
Tja ik wilde het eigenlijk niet over werk hebben, maar ik heb Italië zien winnen van Duitsland op het WK, en met alle andere Nederlanders vind ik dat niet zo heel erg.
Overigens, krijgen we nu over twee jaar wéér die verhalen dat "we" wel even Europees kampioen worden? Ik hoop het eerlijk gezegd niet! Dus bij deze een oproep aan alle Nederlanders; enthousiasme is leuk, en zelf oranje vlaggetjes kan ik nog wel hebben, maar denk nu niet dat we met sit stel voetballers kampioen kunnen worden, want dat is helaas niet zo.

Park
Vandaag zijn we naar Rottneros park geweest. Daar werden we verrast door de schoonheid van het park dat daar is aangelegd. In het park troffen we ondermeer (let je op Diana?) een Diana Park aan.
Hé een bordje Dianapark?

Ziehier het park

Verder waren er nog parkdelen ingericht volgens diverse thema's, was er een speeltuin, kon je heerlijk aan het meer zitten, en was er een prima restaurant. Al met al het bekijken waard, zeker als je van tuinieren houdt.







Naast het park was er ook nog een tentoonstelling van motorfietsen gedurende 100 jaar. Leuk om te zien. Dit is de kleinste die we zagen:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage