Uit het leven van een Krok(ed)je: Daar wordt je stil van

woensdag 4 mei 2005

Daar wordt je stil van

Dodenherdenking. Hier in Baambrugge staat een monument ter nagedachtenis van de gevallenen, zoals in zoveel plaatsen in Nederland. De plaatselijke herdenking is dus altijd hier. Dit jaar waren wij er ook bij. Het programma begon in de dorpskerk, met onder andere een toespraak (eerder een vertelling van Willem Zwaard, een bekende Abcoudenaar. Stilte. Iedereen hing aan de lippen van Willem. Mooi verteld, en die omschrijving doet hem eigenlijk geen recht. Ik kan daar jaloers op worden.

Toen in optocht langs het graf van Kees van der Lee, en de kransleggingen bij het monument. Natuurlijk alles in gepaste stilte.

En toen dacht ik; wat nu als de mensen die het allemaal wel hebben meegemaakt hun verhaal niet meer kunnen vertellen? Hoe gaat zo'n 4 en 5 mei vieringdan verder?Hopelijk buigen vandaag de dag de wijze mannen zich er al over. Het blijft goed om je te realiseren hoe kostbaar vrijheid is.

En daar word je stil van...

1 reacties:

Op 07 mei, 2005 22:05 , Blogger m@rtin zei...

Dat je er stil van wordt hoeft toch niet te betekenen dat je niets met op je weblog zet. Zo haal je me natuurlijk nooit in. Zit ik mijn best te doen om mijn lezers iedere dag van nieuwe onzin te voorzien. valt ed helemaal stil ....??????????????

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage