Uit het leven van een Krok(ed)je: 2005 Dag zoveel (ben even de tel kwijt)

dinsdag 3 mei 2005

2005 Dag zoveel (ben even de tel kwijt)

Vandaag alweer dinsdag, de op één na laatste dag van de werkweek. Vandaag was een rare dag, eerst rustig, daarna druk. Wat bleek, niet alleen moet ik geheugen bijplaatsen in een computer, maar er moet er ook nog een gewisseld worden. Dat wordt ietsje langer doorwerken in Amsterdam. Hopelijk is alles op tijd klaar.

Vanavond even een onderzoekje gedaan aan m'n auto. De ruitenwissers worden, als ze een tijdje aanstaan, steeds trager. Volgens mij is de motor aan het overlijden. Dat heb ik met de Golf ook al eens gehad, dus helemaal onverwacht komt het niet. Nou had ik een weekje of wat geleden via www.partfinder.nl een zoekopdracht ingevoerd. Ik kreeg antwoord terug. Nou ja antwoord, een hele berg vragen. "Wat is het nummer van de bewuste motor?" Ik nog in al mijn naïviteit denken dat er een soort motor wordt gemonteerd in die auto? Nou mooi niet! Hoeveel polen er aan de motor zitten en zo. Dat soort vragen kreeg ik. Dat is met alles op z'n plek niet af te lezen, dus er was maar één oplossing; motortje en mechaniek eruit, nummers opschrijven en de hele muk er weer in zetten. Op zich ging dat redelijk. Je moet alleen altijd meer loshalen dan je eigenlijk zin in hebt...
Toen ik toch zo bezig was ontdekte ik een plas water op een plaats waar het normaal gesproken hoort weg te lopen. Samen met Bert ontdekte ik dat er een afwatering dicht zat. Die hebben we dus maar even open gemaakt. En ach, de accu was toch al voor één derde los, dus die twee andere boutjes zijn dan ook het probleem niet meer. Afwatering opengeprikt, klein overstrominkje veroorzaakt en toen de accu weer teruggeplaatst. Gelukkig is er niets beschadigd door het (al dan niet lange) onder water staan.

Als het nieuwe motortje erin gaat zal ik de boel daar ook eens schoonmaken. Alle blaadjes die er zitten en hebben gezeten hebben een mooi laagje prut veroorzaak dat ik echt even weg moet halen.

Enniewee, een mailtje met alle nummers is onderweg naar Hans van www.kleingunnewiek.com Hopelijk kan-ie er wat mee.

Zo, tijd om een uurtje of wat te gaan pitten.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage