Uit het leven van een Krok(ed)je: 2005 Dag 60

dinsdag 1 maart 2005

2005 Dag 60

Ik háááááát computers!

Vanuit een besneeuwd Hilversum mot ik gewoon gisteravond even van me afschrijven

Net even bij buurman Herman geweest voor een herinstallatie van Windows 98 en een
zwikkie software. Maar wel even vooraf de data even veilig stellen.
Geeft nix, P(artition) M(agic) flop d'r in, booten en hupsakee, de harddisk ff handiger indelen. Flop d'r in, maar booten van flop, ho maar! Jammer, maar kan gebeuren. Nix aan de hand, ff in de BIOS kijken. Ja, daar staat alles zoals het staan moet.
Nog maar eens proberen. Helaas... Dan maar even gauw naar huis. Kist met onderdelen gepakt, en een floppy drive plus. Andere floppydrive erin, niet booten. Ook zogenaamd geen diskette vinden in Windows/DOS. Geeft niets, ik ben handig geweest en heb een kabel meegenomen. Die er dan tussen gefriemeld, maar dat gaf ook geen resultaat. Zucht...

Helaas had ik geen losse floppy controller bij de hand om te testen, dus daar hield het verhaal even op. Op zoek gaan naar een moederbord voor een Pentium 2 is ook geen
haalbare kaart. Dus; vanaf heden ben ik op zoek naar een Pentium 3! Er hoeft geen
enorme harddisk in te zitten en een brander is ook niet persé noodzakelijk. Als er maar voldoende geheugen en een goede processor incl kast bijzitten is dat al voldoende.

Aanbiedingen mogen naar de mail.

Wat we wél aan de praat hebben gekregen is internet via Tele2. Tenminste nog een strijd gewonnen...

Lekker geslapen, maar zojuist geconfronteerd met een server die het ook niet doet.

Computers...

1 reacties:

Op 14 maart, 2005 12:17 , Anonymous Anoniem zei...

En toen kwam de vrouw binnen.... en zegt ineens: "Ik wil me NERGENS mee bemoeien" of "Heb je al geprobeerd om ....." Aaaarcchhhh!

Ik herken het probleempje met dat booten wel ja. Staat de optie in het BIOS "seek floppy" wel aan?

Boot het systeem anders nog wel van CD? Dan kun je namelijk ook nog wel een bootable cd maken en daarmee aan de slag gaan. Ik heb vele bootalble cd's met diverse tools erop dus als je wilt kom je die maar eens halen.

Vertel anders maar wat je voor tools op zo'n bootalble cd wilt hebben, dan maak ik die nog wel even voor je.

Groetjes en succes,

Cynosure

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage