Uit het leven van een Krok(ed)je: Who wants to live forever?

zondag 30 januari 2005

Who wants to live forever?

Vorige week had Jeroen van Inkel het over welk nummer je wel wilt "horen" op je begrafenis.

Het mag bekend zijn dat ik nogal gek ben van Tears for Fears. Deze springt er met kop en schouders tussenuit: Famous last words. Begint heel zacht en klein, is in het midden bombastisch en eindigt ook weer heel klein. Wonderschoon gewoon. De tekst heeft ook te maken met sterven en verdwijnen. Dat geeft het geheel een extra dimensie, nietwaar?

Ziehier de tekst;

After the wash
Before the fire
I will decay
Melt in your arms
As the day hits the night
We will sit by candlelight
We will laugh
We will sing
When the saints go marching in

A for a heart
B for a brain
Insects and grass
Are all that remain
When the light from above
Burns a hole straight through our love
We will laugh
We will sing
When the saints go marching in
And we will carry war no more

All our love and all our of pain
Will be but a tune
The sun and the moon
The wind and the rain
Hand in hand we?ll do and die
Listening to the band that made us cry
We?ll have nothing to lose
We?ll have nothing to gain
Just to stay this real life situation
For one last refrain

As the day hits the night
We will sit by candlelight
We will laugh
We will sing
When the saints go marching in
And we will carry war no more


Dit juweeltje staat op de CD "Seeds of love".

Hallo toekomstige nabestaanden! Als ik jullie op mijn "feest" dan nog één keer mag plagen met mijn muzieksmaak, dan MOET het deze worden.

Voorlopig heb ik nog geen plannen om dit ondermaanse te verlaten (dus maak je geen zorgen), maar dit kan maar beter een keer gezegd zijn hè.

Reden voor deze inspiratie: ik heb hem net even gehoord over de 901's....


Truste!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage