Uit het leven van een Krok(ed)je: 2005 Dag 9 alweer

zondag 9 januari 2005

2005 Dag 9 alweer

Woensdag
Woensdag....Op het moment dat ik dit tik lijkt het alweer weken geleden. Dat geeft maar weer aan met welk tempo nieuwe ontwikkelingen op mij af komen. Goed Woensdag dus.

Met Leon (spreek ut als Liion) bij SBS de edit set opgebouwd. Alles werkt gelukkig meteen. Een paar dingen moesten worden afgeregeld, maar verder werkt alles correct. Dat gaf mij de kans om even naar het scherm te kijken. Mwah, wel iets ingewikkelder dan mijn Pinnacle Studio schermpje. Ongetwijfeld werkt het ook allemaal sneller en kun je er meer mee... Toch, ik ben tevreden met wat ik heb, kan Avid toch (nog) niet bedienen. Wie weet komt dat nog wel eens.
Woensdagavond Hans opgehaald om te gaan squashen. Hij wist al van het trouwen van Wi-Di (via deze log), dus het grote plannen maken kon samen met Arjan meteen beginnen! Er staat ze in juni nog wat te wachten!

Donderdag
Me bezig gehouden met een beetje opruimen/ruimte maken. Bij dat ruimte maken moest er een aantal plaatjes gemaakt worden voor een audio mengtafel van Yamaha. Ik ben dus een groot gedeelte van de dag in de mechanische werkplaats bezig geweest, maar de plaatjes pasten perfect, en met een spuitje matzwarte (of eigenlijk zijde glans) verf zien ze er ook nog schitterend uit! 's Avonds heb ik mijn Carbid filmpje geëdit en on-line gezet. Tussendoor gechat met Bart over de bar voor de disco, die we aanstaande koninginnedag weer willen gebruiken. Wat het precies wordt weten we nog niet helemaal, maar een grondige revisie van met name de aanwezige verlichting is erg noodzakelijk. Hier en daar gaan we het ontwerp natuurlijk ook nog een beetje verbeteren zodat het beter bestand is tegen de martelingen die wij erop loslaten bij het in -en uitladen, het opbouwen, en bij de opslag.

Vrijdag
Op het werk maar een halve dag. Waarom dat is lees je verderop. Vanmorgen eerst met collega Klaas naar de studio van TV Holland, een paar deuren verderop.

Daar moesten een paar lichtbakken veilig worden gemaakt. We hebben de uitstekende delen draad verwijderd en Klaas heeft nog een paar zekeringen achtergelaten bij licht man Hans.
Daarna nog even gestoeid in de Edit Van. Een ingang van de beeldmenger deed het niet. Helaas heb ik geen tjd om dit af te ronden, want ik moest om 10 voor 1 weg richting Veenendaal. Op naar Transmissie Service Holland voor een testrit met een niet correct schakelende automatische bak. Na twee ritjes en tussendoor het uitlezen van het computergeheugen te hebben was de conclusie dat er met de versnellingsbak geen symptomen waren die wezen op een al dan niet overlijdende of defecte bak. Volgt u het nog?
Wat er wel defect is? waarschijnlijk de luchtmassameter. Dat is een elektronisch componenent dat de hoeveelheid door de motor aangezogen lucht meet en daarop de programma's van onder andere de versnellingsbak aanpast. Die programma's zorgen voor een schakelgedrag dat bij de rijstijl van dat moment past. Ontbreekt deze informatie, dan schakelt de bak altijd volgens een standaard procedure. Die is niet geschikt voor elke rijsituatie, dat zal wel duidelijk zijn. Nu hebben ze bij de garage de luchtmassameter losgegooid, en eerlijk gezegd merk ik daar niets van. Zou-ie al de
hele tijd niets meer doen? Ik weet het niet, maar ik bel in de loop van de week de mannen van de garage wel. Misschien hoort het wel zo.
Vanavond was het echt geen avond om bovenop deze

skibaan weg te waaien. Dat slaan we dus maar eens over...

Zaterdag
Niet veel gedaan overdag. Naar Bart geweest om
een labelprinter te installeren. Dan door naar de Mediamarkt om een tas voor mijn laptop te kopen. Eerst had ik een hele mooie gevonden van targus, niet te duur en een leuk vlot modelletje,
maar daar bleek mijn laptop dus niet in te passen. Dan maar een andere. Eentje van Case Logic. Met veel opbergruimte dus dat is ook wel fijn.
Helaas heeft de fabrikant geen foto (meer) op het web staan....
Na thuiskomst Michelle naar huis gebracht en plechtig moeten beloven dat ik volgende week weer een stapeltje pannenkoeken ga bakken. Zij gaat er dan twee opeten.
Onderweg spotte ik een satelliet wagen van het Journaal. Heb ik nu al last van vakverdwazing? Daarna zijn we doorgereden naar Caroline en Arjan voor een etentje en een potje "kolonisten". Het eten was heerlijk. Beter dan mijn debuut in het spel "Kolonisten van Katan". Caroline won met grote overmacht en ik vond vooral het aspect met de pion erg leuk. Weet je meteen hoe het met je relatie is zal ik maar zeggen. Het is wel een leuk spel om te doen en weer eens wat anders als "een potje klaverjassen".

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage