Uit het leven van een Krok(ed)je: Ach vooruit

donderdag 25 maart 2004

Ach vooruit

Hier is alvast de tekst:

The Day Before You Came – Abba
De dag begon weer zoals alle dagen: om acht uur de deur uit, op weg naar m’n werk, de trein die ik nog maar net op tijd kon halen. Daarna nog even snel de krant doorgenomen, waarna ik om een uur of negen achter m’n bureau zat. De stukken lagen er weer op me te wachten om gelezen en getekend te worden. Tussen de middag even wat geluncht met wat collega’s, en oh ja – had ik al verteld dat het de hele ochtend al had geregend?

Na de lunch weer verder aan het werk. Ik rookte aan één stuk door; voor tweeën had ik er al zeven opgestoken. Ik heb dat gewoon even nodig. Het valt nou eenmaal niet mee om me door al het gedoe van zo’n dag te slepen. Ik red het allemaal wel, hoor, maar misschien hou ik mezelf wel gewoon voor de gek.

Om vijf uur weer naar huis, zoals elke dag. In de trein de krant er weer even bij gepakt, zoals dat nu eenmaal hoort. Met een zucht kwam ik om acht uur thuis, nadat ik eerst wat chinees had gehaald. Ik heb ’t maar snel opgegeten voor de buis, zodat ik niks van m’n soaps hoefde te missen. Kwart over tien was het alweer tijd om naar bed te gaan. Dat lijkt vroeg, maar ik heb nu eenmaal m’n rust nodig. Eerst nog even wat gelezen in een of ander boek, ik geloof het nieuwste van Marilyn French.

Terwijl de regen op het dak tikte, draaide ik me om en viel als een blok in slaap. Weer een dag voorbij, maar ik had niet het gevoel dat het de zoveelste nutteloze dag was geweest. Ik hield me al die tijd maar voor dat ik het best wel goed voor elkaar had, zo in m’n eentje.

Maar dat was op de dag voordat jij in m’n leven kwam…


Zelfs vertaald blijft dit mooi...

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage