Uit het leven van een Krok(ed)je

woensdag 3 mei 2006

Bijwerkblog

Eerst maar eens een flink eind bijwerken want het loggen is er echt bij ingeschoten de

afgelopen dagen. Eerst maar een verder gaan waar ik opgehouden ben:

De woensdag dus.
's Ochtends ben ik samen met buurman Herman op hout uit geweest en een begin gemaakt met het prject "deuren in de kast. In het kader van gesloten beurzen qua arbeid had ik al een PC in orde gamaakt en wat hulp verleend bij computer ongelukken. Nu mocht Herman z'n dingetje doen, en hij is beter met hout dan ik. In de middag ben ik bij D & B geweest. Wat backup dingetjes in orde gemaakt. Aan het eind van de middag heb ik de route naar Hilversum nog eens afgelegd voor m'n eerste en laatste omroepfeestje bij het RNTC. Het was, ondanks dat ik niet veel mensen kende, gezellig daar. Dit soort farewell feestjes
houden ze daar iedere 3 maanden, aan het einde van een cursus. Ik heb het al eens vaker gezegd, ik vind dit wel een nuttige vorm van ontwikkelingssamenwerking!
Na dit feest nog even serieus, bij Jos de laatste vergadering voor de Reünie van de Pius die 19 mei gaat plaatsvinden. Misschien moet ik maar eens een webpagina openen om iedereen op de hoogte te houden en de foto's neer te kunnen zetten. Hmm maar eens fluks in elkaar zetten(alleen nog even de tijd vinden).

Donderdag
Eerst in de ochtend samen met Herman de kast zover als mogelijk was afgemaakt. De deuren hangen nu en moeten alleen nog geschilderd worden en een klein beetje afwerking hebben. De middag bij Anke en Petra geweest voor twee uiteenlopende dingen; een image terugzetten (ging als een trein!) en daarna een pomp repareren (nou ja repareren) bij Petra. Die pomp daar was eigenlijk ook niets mis mee, dus dat klusje was ook met een half uur geklaard. Daarna de aanhanger gehaald en thuis klaargezet voor het ritje van die avond.

Arno had een pooltafel in de verkoop, want thuis had-ie er toch geen plek voor. Ik ken 't een beetje daar, en ik wist; dat gaat noooooooit passen! Afijn, marktplaats doet wonderen, en aldus werd ik dinsdagavond gebeld of ik de pooltafel de avond daarop kon helpen vervoeren naar Helmond. Daar hebben we maar donderdagavond van gemaakt, en zo reed ik mijn laatste hapje eten nog kauwend alweer naar Breukelen gereden om de pooltafel naar z'n nieuwe baasje te brengen. Het kreng was serieus zwaar, en paste ternauwwernood door de deuropening van de aanhanger. Nadat alle onderdelen in geladen en vastgenoerd waren konden we onderweg. Met Wilbert en Arno in een auto is een hele belevenis. Van alles hebben we gehad onderweg. dorst, volle blaas, een eigenwijs navigatiesysteem, en veel parate Youp kennis. Op elke situatie is wel weer een grap van Youp te leggen, en dan ben je zo in Helmond!
Het adres was snel gevonden, en de tafel stond ook weer binnen no-time naast de aanhanger. Naar binnen was een ander probleem, want zo'n tafel pers je niet simpel door een gemiddelde Helmondse voordeur. En hij moest nog naar boven ook! Niet ons probleem gelukkig. Ook leek 't me wel verstandig om maar niet te vertellen waar ik ging werken. Volgens mij geen Ajax aanhanger....

Uurtje of 2 's nachts lag ik eindelijk in m'n bed...

De vrijdag
stond bijna helemaal in het teken van koninginnedag.Eerst dan wel Jesse en Michéle naar school brengen, maar daarna fluks door naar Abcoude, de aanhanger (ja hij had 't druk) en de auto inladen. M'n trouwe Astraatje trok de vracht naar Baambrugge en daar heb ik het hele spul 's avonds meteen maar in het dorpshuis gezet. Vroeg naar bed, wamt de wekker zou al weer vroeg rinkelen.

2 reacties:

Op 09 mei, 2006 00:18 , Anonymous Anoniem zei...

Aanhanger steeds op de weg en in functie!? Niets van gemerkt hoor die staat al een "poosje" vastgegroeid.
JE ZUS

 
Op 09 mei, 2006 21:23 , Blogger Edjekroketje zei...

Ja mijn aanhanger wel, daar gaat binnekort een bootje af (en in het water) en dan kan ik eindelijk die ene rem even repareren en een mistachterlicht monteren want dat schijnt tegenwoordig ook te moeten...

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage