Uit het leven van een Krok(ed)je: wat Betekent H.O.R.S nu eigenlijk?

maandag 19 januari 2004

wat Betekent H.O.R.S nu eigenlijk?

Judith gaat sneller terugmailen! En wat nog veel leuker is; ze heeft mijn log gelezen! Nou, gelezen? Doorgespit is misschien een betere benaming. En ze staat erop. Nog zonder foto, maar inmiddels heeft ze meer vermeldingen dan m'n eigen vrouw. Wie weet post ik nog wel een plaatje. Ooit (Met toestemming uiteraard).
Onder andere hier staat mijn relaas over de studenten vereniging ASR H.O.R.S, waar we destijds gedraaid hebben. Wat betekent HORS ook alweer? Welnu, hier is het antwoord van Judith:
Ik zag dat dat je je afvroeg wat de naam H.O.R.S. nou eigenlijk betekende. Ik denk dat ik daar wel enig licht over kan laten schijnen. H.O.R.S. is de afkorting van vier Griekse woorden. Jammer genoeg weet ik zo snel niet waar ik griekse letters vandaan moet toveren, maar het komt hier op neer: hippos ouche raiddioos sphallethai... Ik ben blij dat ik opheldering heb kunnen brengen.
Nu nog even de betekenis van deze griekse woorden zien op te zoeken. Mijn klassieke talen zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. Eigenlijk zijn ze nooit wat geweest!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage