Uit het leven van een Krok(ed)je: Tijd geleden!

zondag 9 mei 2010

Tijd geleden!

Tijd geleden ja, ik weet het. Je kent dat wel hè, druk geweest. Nu had ik toch even tijd om hier en daar wzt neer te zetten. Eerst maar een beginnen met vandaag.
Vanmiddag ben ik bij Loenersloot naar de doorkomst van de Giro wezen kijken. Hoe vaak maak je dat nou mee dicht bij huis? Niet zo vaak dus dit was een uitgelezen gelegenheid. Met de motor kon ik niet verder komen dan Loenersloot, dus die heb ik maar geparkeerd op de binnenweg, dat moest van de verkeersregelaar.



Afijn, de commerciele optocht voorafgaand aan de wielrenners was langsgekomen en zoefff, het peloton was voorbij!

Terug naar huis liep fietste en brommerde de hele meute die eerder nog op de hoek had gestaan terug over de brug naar hun auto's of begon aan de ffietstocht naar huis. De verkeersregelaars moesten ook naar hun volgende klus blijkbaar want die reden ook allemaal met hun motor richting snelweg. En daar zit mijn bezwaar; eerst mag er van diezelfde mannen in de gele hesjes niets, met als argument verkeersveiligheid. Ik mocht met mijn motor de brug niet over bijvoorbeeld. Bij nadere beschouwing prima, want een hoop voetgangers liepen over de rijbaan. Wat mij dan opvalt; wanneer iedereen op weg is naar huis, en de brug vol is met voetgangers en fietsers, de heren toeterend en met veel haast direct richting snelweg willen. Is er één verkeersregelaar die dat even aan mij kan uitleggen?
Ik mag toch niet hopen dat na een schriftelijke cursus Verkeersregelaar je je dit soort gedrag mag veroorloven? Wie reageert? Ik ben benieuwd!

Nog even een bakkie gedaan bij Hans en El, kreeg meteen een standje dat ik zo weinig blog. Bij deze goed gemaakt hoop ik?

Gisteren zijn we naar de Reddingbrigadedag in Egmond geweest.

Daar mochten we met de Adriaan Hendrik de zee op. In een woord: wauw! Er zit enorm veel power in zo'n boot en dat merk je!

Er waren verder demonstraties, samen met een helicopter van de kustwacht. Een flink apparaat wat daar een paar meter boven hangt. Indrukwekkend.

Daarna mocht Aldo nog even voor de kleinere reddingsboot op de foto:
Jammer alleen dat-ie zo breed is dat de boot precies wegvalt.
Al met al een geslaagde dag!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage